ČEZ Prodej digitalizuje nabídku a zkracuje vyřízení objednávky s WisePorterem

Společnost ČEZ spustila nový nástroj na automatizaci prodeje malých fotovoltaických elektráren pro domácnosti. Nástroj je postavený na produktovém katalogu WisePorter, ušetří technikům ČEZu práci na přípravě projektů a výrazně zrychlí přípravu nabídek zákazníkům na míru.  

Firma ČEZ Prodej je v Česku známá především jako přední dodavatel elektřiny. Dodává elektřinu 2,7 milionu zákazníků (meziročně +15 %) a 570 000 zákazníků plyn (meziročně +25 %). Ne každý ale ví, že vedle elektřiny a plynu nabízí ČEZ také chytrá řešení pro domácnosti. Sem patří například instalace střešních fotovoltaických elektráren, včetně bateriových úložných systémů, tepelná čerpadla a plynové kotle nebo kompletní řešení pro vytápění.

Klient si při návštěvě pobočky může nechat připravit projekt solární elektrárny na míru pro svou střechu. A s tím, jak v posledních letech roste poptávka po domácích elektrárnách, ČEZ intenzivně pracuje na optimalizaci procesů spojených s jejich dodávkou. V probíhajícím projektu OTNA se společnost zaměřila na automatizaci jejich prodeje a přípravu fotovoltaických projektů na míru pro své klienty. Jak to celé funguje?

Typická domácí solární elektrárna je sestavená z více než čtyřiceti druhů komponent – od solárních panelů přes baterie až po spojovací prvky. A protože každá střecha je jiná, je i každý projekt domácí solární elektrárny jiný. K technologickým komponentám je třeba připočítat projektové práce, instalaci, dopravu, atd. Zatímco v počátcích solárního boomu mohli experti ČEZu na každém projektu strávit dlouhé hodiny přípravou, na dnešní poptávku už je takový proces příliš kapacitně a časově náročný. 

Aplikace pro automatizaci nabídky postavený na WisePorter

Chytrý produktový katalog WisePorter celý proces výrazně zrychluje a zjednodušuje. Veškeré položky (komponenty) jsou uložené v katalogu včetně  pravidel toho, jak se položky můžou sestavovat. Katalog navíc obsahuje kolem padesáti standardních předpřipravených balíčků. Zákazník s pomocí operátora na zákaznickém centru zadá parametry stavby, pro kterou je střešní solární elektrárna určená. Systém nabídne použitelné balíčky a zákazník si z nich jeden vybere do své zakázky. V rámci přípravy zakázky si udělá potřebné změny podle svého přání. Všechny změny jsou ale automaticky hlídané systémem, který z katalogu získává informace o tom, které položky spolu jsou a nejsou kompatibilní. Vedle základních položek nutných pro fungování fotovoltaické elektrárny si zákazník může k zakázce přidat doplňkové položky pro zvýšení komfortu nebo služby jako je instalace a doprava. Když je zákazník spokojený, systém mu automaticky vygeneruje personalizovanou nabídku. 

Díky novému projektu nemusí zákazník dlouho čekat na závaznou nabídku. Dostane ji okamžitě a upravenou přesně podle svých požadavků. Stačí ji jen zkontrolovat, podepsat a je to. ČEZ díky automatické přípravě nabídek ušetří obrovské množství kapacit a získá spokojenější zákazníky. Veškeré potřebné položky popisují pracovníci ČEZu přímo v produktovém katalogu WisePorter a položky jsou automaticky dostupné pro nové nabídky. Pravidla pro použití položek a výpočet ceny připravují zaměstnanci ČEZu pohodlně v excelu a jednoduše importují do WisePorteru.

„Zájem domácností o střešní fotovoltaiku je skutečně obrovský. Počet instalací ČEZ Prodej vyskočil za dva roky na šestinásobek. Trend je jasný a v letošním roce nás čeká další výrazný růst. Chceme uspokojit co největší počet zákazníků. Maximálně proto navyšujeme počty instalačních firem a našich specialistů v terénu, otevíráme nové regionální pobočky pro naše techniky. Dalším důležitým krokem je digitalizace co největší části celého procesu nabídky. Připravili jsme tak chytrý katalog, díky kterému v reálném čase všichni naši pracovníci vidí, které komponenty jsou k dispozici, a aplikaci umožňující zrychlení a zjednodušení podepsání smlouvy zákazníkem,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Evoluce potřeb eCommerce firem: Od excelu k PIM systému

Digitální pasy výrobků a PIM systém: Cesta k udržitelnému rozvoji

Pochopení rozdílů mezi ERP a PIM systémy