Cenová strategie pro eshopy: Tipy a triky

To, že je online nakupování populárnější než kdy jindy je bez debat. Je to zkrátka pohodlné, můžeme nakupovat odkudkoliv na světě a kdykoliv během dne. O zákazníky tak ale soupeří obrovské množství eshopů a je tedy zásadní mít dobře definované ceny. Správně stanovená cenová strategie pomůže přilákat zákazníky a zvýšit prodeje.

V níže uvedeném článku najdete několik tipů, jak na to.

Znalost cílovky je alfa omega

Před tím, než stanoveníte ceny, je důležité zamyslet se, jestli dobře rozumíte cílové skupině. Kdo to je, jaké jsou jejich zájmy, potřeby a preference? Jaký je jejich rozpočet? Pochopení těchto údajů vám pak pomůže komunikovat jejich jazykem a určit správné ceny. Těžko budete totiž prodáte prémiové zboží někomu, kdo nakupuju jen na slevových portálech a naopak zákazník, který nemá hluboko do kapsy, si rád připlatí za kvalitní výrobek.

Jaké jsou vaše náklady? 

Znalost celkových nákladů tvoří základ pro stanovení cen. Můžou to být náklady na výrobek, dopravu, skladování, marketing atd. Měli byste taky zohlednit případné slevy, propagační akce a výprodeje. Výpočtem nákladů můžete určit minimální ceny tak, abyste se dostali na hranici rentability a zisku. V dnešní době existují nástroje, které všechno tohle spočítají automaticky a třeba i pohlídají, zda vaše marže neklesla pod nastavenou hranici.

Jak si stojíte oproti konkurenci?

Pokud chcete být konkurenceschopní, je důležité vědět o cenách vašich konkurentů. Na trhu je množství nástrojů, které monitorují jejich ceny. Na základě toho pak můžete cenu automaticky optimalizovat tak, aby se vaše produkty prodávaly lépe.

Dynamická cenotvorba – reagujte okamžitě na změny

Dynamická cenotvorba je strategie, která znamená úpravu cen v reálném čase. Optimální ceny se nastavují podle nabídky, poptávky a dalších faktorů. Na základě stanovených pravidel a analýzy dat můžete upravovat ceny tak, aby odrážely změny na trhu, například sezónní trendy, ceny konkurence a chování zákazníků. 

Nabízejte slevy a zajímavé akce

Akce a slevy můžou být dalším způsobem, jak přilákat zákazníky a zvýšit prodeje. Pomůžou vám ale třeba vyprázdnit skladové zásoby a nebo podpořit opakované nákupy. Mezi běžné strategie patří doprava zdarma, nabídky typu „kup za cenu jednoho kusu“ a časově omezené nabídky. Je ale důležité používat akce a slevy strategicky. Jejich nadužívání může totiž vést ke znehodnocení značky a nakonec snížení marží.

Cenotvorba je klíčová pro každý business, nemusí být ale raketová věda. Výše uvedené tipy můžete použít jako vodítko pro nastavení cen, které přilákají zákazníky a zároveň zvýší zisk. Abyste nezaspali oproti konkurenci, musíte se taky vyzbrojit správnými nástroji. 

Takovým příkladem může být WisePorter PIM. Kromě správy produktů pomáhá automatizovat práci s produktovým portfoliem a cenotvorbu od nákupu po prodej.

Vyzkoušejte WisePorter a zjistěte, zda vyhovuje vašim potřebám.

Chci vyzkoušet WisePorter

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Webinář: Lenka Michalská o Umělé Inteligenci & Automatizaci ve Správě Produktů 

WisePorter v1.1 Release Notes

Zánik nepřizpůsobivých firem aneb digitální transformace ve výrobě