Řešení pro efektivní Listing Dodavatelů

Ve světě eCommerce je konkurence neúprosná a každá firma se snaží držet krok s rychlým tempem trhu. Pro firmy, které fungují jako reselleři a distributoři, je klíčové nejen nabídnout zákazníkům široký sortiment produktů, ale také udržovat aktuální informace o nabídkách svých dodavatelů.

Chápeme, jak náročné může být udržovat veškeré produkty a ceny pod kontrolou, zejména při spolupráci s různými dodavateli, se kterými máte nastavené individuální podmínky, a kteří disponují různými technickými možnostmi, jak vám sdělit změny v nabídce, cenách nebo skladovosti. Proto jsme se rozhodli sepsat několik situací, kterým můžete čelit, a představit vám jednoduchá řešení. Pojďme se podívat na to, jak vám může WisePorter PIM systém pomoci!

“Spolupracuji se spoustou dodavatelů, čímž mám bohatou nabídku pro své vlastní zákazníky, ale zároveň mi roste administrativa s jejich správou, a tedy interní náklady.” 

Automation

Administrativní zátěž je jednou z největších výzev správy dodavatelů a integrace jejich produktů do vlastního katalogu. Každý dodavatel má své vlastní specifické formáty dat, které často vyžadují složitou manuální práci pro jejich zpracování a aktualizaci. Nemluvě o objemu dat, které je potřeba zpracovat. PIM systém nabízí kompletní řešení díky snadnému propojení přímo s dodavateli. Zalistování produktů probíhá automaticky, což zaručuje rychlé a přesné aktualizace nabídky. Nezáleží na tom, zda spolupracujete s desítkami či stovkami dodavatelů, díky automatizaci prostřednictvím PIM systému budete moci výrazně ulevit od pracovní zátěže vašemu týmu. K napojení nového dodavatele nepotřebujete IT odborníky, vše zvládnete snadno nastavit sami. 

“Dodavatel má v nabídce produkt, ale trvá mi dlouho, než ho zalistuju ve vlastním systému.“ 

Nedostatečná reakce na změny v nabídce dodavatelů a neschopnost dodávat zboží včas mohou vážně poškodit pověst firmy a způsobit výraznou ztrátu zisku. Zatímco konkurence využívá rychlého zpracování a aktualizace své nabídky, vaše firma čelí dlouhodobému poškození reputace a riziku právních důsledků. Nehledě na náklady spojené se storny objednávek. PIM systém umožňuje automaticky aktualizovat údaje na vašich webech v řádu několika minut – pokud tedy dodavatel změní údaje o produktu či jej zcela odstraní ze své nabídky, nemusíte se obávat možných následků plynoucí z neaktuální nabídky. PIM zajistí, že produkty na vašem webu budou vždy aktuální a relevantní, a to během několika minut. 

“Dodavatel produkt přestal vyrábět, ale mi trvá dlouho, než ho stáhnu z nabídky.” nebo také “Dodavatel zboží ještě v nabídce má, ale zrovna došly zásoby.” 

vendor product

Problémy se zpožděným zalistováním produktů mohou mít negativní vliv na obchodní výsledky a může tak dojít k opoždění vůči konkurenci. Manuální zalistování produktu může trvat dokonce i několik týdnů. Díky PIM systému se však již nebudete muset obávat, zdali máte aktuální produktovou nabídku. Pokud dodavatel zveřejní ve své nabídce produkt, PIM systém zajistí, že se automaticky nahraje do vašeho katalogu produktů. Produkt bude nahrán společně s jeho parametry, ale spolu s ním i jeho aktuální skladovost, ceník a dokonce i s obrázky a další přílohy. 

„Potýkáme se se změnami ceníků dodavatelů. Prodáváme, ale za náklady, které nám nepokryjí potřebný zisk a často i převýší prodejní cenu. Jeden víkend za neaktuální cenu v sezóně představuje podle druhu zboží a velikosti prodejů ztrátu i v desítkách tisíc korun.“

Ve světě eCommerce je jedním z klíčových faktorů úspěchu správné nastavení cen a udržení ziskovosti prodeje. Nicméně, neustálé změny ceníků u dodavatelů mohou představovat velkou výzvu pro zachování konkurenceschopných cen a zároveň ziskovosti podnikání. Překročení prodejní ceny nebo prodávání za neaktuální ceny může vést k vážným finančním ztrátám a poškození reputace. Prostřednictvím PIM systému si však můžete být vždy jisti, že je vaše cena správně nastavena – marže bude vždy vycházet z aktuálních nákladů. 

“Dodavatel má k dispozici všechny potřebné informace, ale bohužel je neposkytuje včas a často obsahují chyby. Navíc nedodává potřebná přílohová data, jako jsou obrázky a další. Práci mi také komplikuje velké množství různých formátů dat od jednotlivých dodavatelů.”

manufacturing

WisePorter si poradí s různými parametry produktů, dokáže také zpracovat různé formáty, jako feedy, API, CSV, txt, či EDI. Navíc dokážeme obohatit vaše data o další zdroje, jako jsou internetové informace, automaticky generované texty a popisky nebo SEO prvky, a následně je předat do ERP, eshopu nebo kamkoli je potřeba. PIM systém dokáže také namapovat všechny varianty kódů dodavatelů, výrobců, průmyslové kódy i kódy ve vašem ERP na stejný záznam pomocí aliasů, stačí si vše na začátku nastavit a systém se pak učí z vámi dodaných dat. Pokud systém nalezne v datech chyby, aktivně na ně upozorní příslušné uživatele – chybná data se na web nenahrají, dokud nejsou vámi opravena. A co když dodavatel nemá žádné automatizované rozhraní? I tato situace může nastat. Naše řešení je opět jednoduché: předejte dodavateli jednoduchou šablonu na vyplnění, a tu pak můžete snadno nahrát do katalogu WisePorter. 

“Jsme aktivní na více trzích v různých zemích. Narážíme na komplikace díky odlišné nabídce pro jednotlivé trhy. Někteří naši dodavatelé dodávají pouze do vybraných zemí, mají pro jednotlivé trhy různé ceny, využíváme různé lokální dopravce. Tyto odlišnosti je nutné efektivně řídit.”

multiple markets

Správa katalogu produktů pro různé trhy s sebou přináší složitosti spojené s rozmanitostí dodavatelů, jejich možnostmi dodání a specifickými podmínkami pro jednotlivé země. Bez podpory logiky pro lokální trhy je obtížné správně a efektivně nabízet produkty na více trzích bez rizika chyb v dostupnosti nebo cenách produktů. Náš systém dokáže pracovat s různými podmínkami, za kterých je dodavatel schopen dodávat na příslušný trh. Ať se jedná o Česko, Slovensko, Maďarsko, Polsko či Německo, WisePorter dodavatele napojí tak, že se jejich zboží nabídne pouze v zemích, kam jsou schopni dodávat, a to za podmínek platných pro daný trh. 


Našli jste se v uvedených situacích? Máte pocit, že vám správa dodavatelů roste přes hlavu? WisePorter vám nabídne flexibilní a jednoduché řešení na vaše strasti a zajistí tak spokojenost vašich zákazníků. Posuňte svůj business od operativy ke strategii a vyzkoušejte DEMO verzi zdarma!

Líbil se vám tento článek?

Prohlédněte si další oblíbená témata a sledujte nás na LinkedInu!

Obrázky pro tento článek byly použity z https://storyset.com/

Chci vyzkoušet WisePorter

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Řešení pro efektivní Listing Dodavatelů

Webinář: Lenka Michalská o Umělé Inteligenci & Automatizaci ve Správě Produktů 

WisePorter v1.1 Release Notes