5 důvodů, proč potřebujete PIM
V našich článcích na blogu jste se už dozvěděli, co to vlastně Product information management (PIM) systémy jsou a jak mohou firmám pomoct. Už víte, že tato řešení jsou pro správu produktových informací zcela zásadní. Fungují totiž jako centrální zdroj pravdy (Single Source Of Truth). Díky tomu je možné shromažďovat všechna produktová data na jedno místo, kde k nim můžou snadno přistupovat všichni členové týmu, můžou je dále upravovat, aktualizovat a posílat je kamkoliv je třeba (například e-shopy, call centra, CRM, partneři, marketplace apod.)
Můžete namítnout, že stejné možnosti vám snadno zajistí ERP. Nenechte se ale mýlit, tento nástroj je určený pro něco úplně jiného. ERP systémy byly vyvinuty především pro řízení výroby, nákupu a skladů a zásadně pokulhávají, když jde o prodej. Pokud je tedy ruční přepisování produktových dat váš denní chléb a Excel pro jejich správu nejlepší kámoš, dnes vás přesvědčíme, že PIM zkrátka potřebujete. Pojďme si vypíchnout TOP 5 přínosů.
1. Efektivní práce s produktovými daty
Určitě to znáte, v týmu je vás pět a půl, probíráte se Excely od dodavatelů a partnerů a ručně přepisujete produktová data do různých systémů. Produktových informací jsou mraky, vznikají chyby, duplicity a vy nevíte kam dřív skočit.
S PIM nástrojem nejenže budete mít veškerá data o produktech na jednom místě, ale taky je budete moct dál obohacovat, vytvářet překlady, přidávat k nim obrázky, videa a distribuovat je do všech vašich prodejních kanálů. Je jedno, jestli je to e-shop v ČR nebo zahraničí, marketplace a nebo vaše prodejna. Pokročilý PIM systém tohle zvládne levou zadní.
2. Přístup k datům
V předchozím bodě jsme zmínili, že produktová data jsou často uložena na různých místech, souborech nebo systémech. Mít nad nimi kontrolu je hodně těžké a nad tím, kdo je může upravovat, už téměř nemožné. Přitom se nejednou stane, že někdo omylem provede nesprávné úpravy, nebo správné úpravy na nesprávném místě.
Propracované PIM systémy umožňují pokročilé nastavení uživatelských práv. WisePorter má vymakaný systém oprávnění, ve kterém můžete nastavit práva jak jednotlivcům, tak i celým týmům. Umožní vám nastavit, jaké atributy mohou určití uživatelé editovat, co můžou jen vidět a k čemu se nedostanou vůbec. V rámci PIM systému je také možné nastavit schvalovací workflow. Znamená to, že někdo data připraví a jiný uživatel na to dá palec a data publikuje.
3. Zvýšení zákaznické spokojenosti
Podle statistik se až 90% zákazníků rozhoduje, zda nakoupí u vás nebo jinde, na základě své zákaznické zkušenosti. Nejlepší cesta, jak jim poskytnout mimořádný zážitek, je poskytnout přesně to co chtějí. Tedy relevantní, jasné a přesné informace o zboží nebo službách, které prodáváte.
Správně integrovaný PIM systém zvyšuje zákaznickou spokojenost. Zajišťuje vám, že klient vždy dostane aktuální produktové informace. Funguje jako centrální zdroj pravdy, a tak všichni ve vaší společnosti, od zaměstnanců na prodejně přes ty na call-centru až po e-shop, mají stejné informace. Díky tomu klesá množství vratek, reklamací a nedokončených nákupů.
4. Jednoduchá integrace
Máme pro vás dobrou zprávu. PIM systémy se obecně integrují mnohem snadněji než jiné systémy, třeba ERP, které často vyžaduje více customizací.
PIM je dostatečně flexibilní, aby se dal jednoduše nakonfigurovat a zvládal tak veškeré zpracování dat. Všechna tato data PIM ukládá a snadno je pak posílá například na marketplace platformy jako je Allegro, Mall a Amazon atd. Integrovat se můžete samozřejmě na více systémů – ať už to jsou ty dodavatelské, vaše vlastní ERP, CRM, případně e-shop.
Tak třeba produktový katalog WisePorter má předpřipravanou sadu connectorů, se kterými se na nejčastěji používané systémy jednoduše napojíte. Jejich seznam najdete na našem webu.
5. Časová úspora
Určitě všichni známe rčení, že čas jsou peníze, a zde to platí dvojnásob. PIM pomáhá jednoduše organizovat, analyzovat, propojovat a distribuovat informace o produktech centrálně, z jednoho místa. Díky PIM se vaši zaměstnanci budou moct soustředit na důležitější práci než je vyhledávání SKU v deseti tabulkách nebo zjišťování aktuálního popisu produktu od jiného týmu.
Jistě víte, že k tomu, abyste byli krok před konkurencí, je time-to-market zásadní. PIM výrazně zjednodušuje práci s produktovými daty a tím zrychluje uvedení nových produktů na trh. S vytuněným PIM systémem už nemusíte čekat dny, než se nové produkty objeví na vašem e-shopu, je to akce na pár minut!
Zjistěte, jaké možnosti WisePorter nabízí!
Zajímá vás, jak vám může WisePorter pomoct v oblasti správy produktů a cenotvorby?