PIM pro výrobní společnosti
Výrobní firmy jsou vice než jiná odvětví vystaveny nesmírnému cenovému tlaku, zejména asijských konkurentů. Je proto zvláštním paradoxem, že sice neustále investují do inovací v samotné výrobě, ale obvykle velmi málo do inovací v prodeji a komunikaci s trhem. Čím se mohou inspirovat, aby jejich cesta k zákazníkovi byla co nejkratší a nejefektivnější?
Trendem dneška napříč všemi obory je digitalizace, automatizace a snižování nákladů. Ve výrobě to platí dokonce ještě víc. Panuje zde silný konkurenční boj s asijskými konkurenty, nikoliv pouze s lokálním trhem. Je nutné být atraktivním B2B partnerem pro co nejvíc distributorů, resellerů nebo koncových zákazníků a moct konkurovat cenou a rychlostí reakce.
Zajímavé je, že i přes tento vysoký tlak jen málo výrobních firem v oblasti prodeje a distribuce využívá moderní softwarové nástroje, které jim můžou hodně pomoct. Velké množství investic jde do inovací v samotné výrobě, ale prodej se i dnes většinou řeší rozesíláním mailů s aktuálními katalogy a telefonáty.
Jako dodavatelé WisePorteru známe tuto situaci z obou stran. Výrobce má na své straně spoustu práce s přípravou podkladů a než se nějaká novinka nebo změna dostane až ke koncovému zákazníkovi, trvá to týdny. Díky objednávkám podle starých katalogů si pak spousta lidí telefonuje a řeší problémy. Hledají možné alternativy, dodatečnou výrobu chybějících kusů, nebo ruší objednávky, pokud takové řešení už není možné. Vše s nepříjemným dopadem na koncového klienta. Když na straně výrobce nebo distributora odejde člověk, co tam pracoval delší dobu a věděl, jak to chodí, zmatky se násobí, než si nový člověk zvykne a dokáže si poradit.
Na straně distributora je to také zajímavé. Často spolupracují s desítkami nebo stovkami výrobců a resellerů, často můžou stejný produkt koupit od různých zdrojů. Na vlastním webu chtějí mít vždy ode všech aktuální dostupnosti, perfektní popisky, obrázky, videa, prostě poskytnout svému klientovi co nejlepší informace, aby koupil právě od nich. K tomu potřebují mít aktuální vstupy do cenotvorby, aby prodávali za zdravé marže a zároveň byli cenově konkurenceschopní. Dosáhnout toho při emailové korespondenci s výrobci a dodavateli není při větším počtu produktů vůbec jednoduché.
Přitom řešení je relativně snadné. Stačí nahradit lidskou práci softwarem, který ji automatizuje.
Ať už tomu budeme říkat Produktový katalog nebo B2B portál pro odběratele, myšlenka je stále stejná. Na jednom místě se udržuje vše, co distributoři potřebují o produktech výrobce vědět:
- seznamy produktů, produktové řady, technické listy, parametry
- skladová dostupnost a možná doba dodání
- marketingové materiály, obrázky a videa, která si distributor může stáhnout a využít při propagaci
- a samozřejmě ceníky, včetně promo akcí, slev, objemových bonusů
Vše aktuální, na jednom místě. Pokud už data existují v CRM, ERP nebo jiném systému výrobce, produktový katalog si ji automaticky stáhne a spojí s ostatními daty, aby ji nikdo nemusel zadávat podruhé.
A vše je dostupné kdykoliv, komukoliv, kdo dostane přístup nebo je zaregistrován k odběru změn. Vše je vždy aktuální a platné.
Je jedno, jestli výrobce spolupracuje s jedním nebo dvěma distributory, nebo se stovkami firem. Náklad na komunikaci s nimi je stale stejný, není nutné navyšovat počet lidí, kteří by se o obchodní partnery individuálně starali.
Klíčem k úspěchu na trhu je co nejširší potenciál pro obchodní spolupráci za co nejnižších nákladů. A software, který tuto oblast automatizuje, může být přesně tím rozhodujícím faktorem, který vás posune na špičku.